Hela världen är så underbar om man är korkad, tom och glad.

Då sitter jag här med min uppdruckna tekopp i handen, glasögonen på och med American idol i bakgrunden samtidigt som jag ska försöka inleda mitt andra blogginlägg. I och med att jag fick sådant dåligt samvete för att jag svikit Corre så lovade jag att jag skulle tillägna något blogginlägg till henne och det är just vad detta får bli - en blogg i Corres namn.  Dock kan jag inte lova er som endast fortsätter läsa i avsikt om att enbart få höra mer om Cornelia att denna blogg endast kommer att handla om henne.

Jag har kommit på mig själv att stå med vatten över huvudet som man brukar säga. Jag fruktar att jag har gått och blivit lite väl arrogant. In my deepest despair har jag insett jag jag ligger efter med sju uppgifter i skolan. Jag börjar fundera på om jag har fått ett så pass stort självförtroende att jag tror att jag ska hinna göra klart varje uppgift under en kväll vardera eftersom det är ungefär det jag har tid med. Det är (se höger) 37 dagar kvar tills skolan slutar och enligt mina beräkningar och med en tanke i att jag inte har självdiciplin nog så drar jag slutsaten att jag inte kommer att hinna. Så vad ska jag göra? Inte nog med att jag kommer att bli sjukligt besviken på mig själv så är det meningen att jag ska få betyg i dessa ämnen. Betyg är för mig lika med arbetsmöjligheter alltså blir de också färre. Utan arbete - inga pengar. Inga pengar - inget liv. Inget liv = döden. Eftersom jag är livsälskare så fruktar jag denna beräkning och hoppas på att jag har räknat fel.

Och det är inte slut här.  Jag och min vän Rebecka har i sommar planerat att vi ska bege oss till Borlänge där jag har hört att Peace&Love ska hålla till. Problemet här är att jag aldrig lyckas ta mig i kragen och be min kära mor att köpa biljetten åt mig (nej, jag är inte bortskämd. Jag betalar senare). Det skulle ju vara förargligt/rätt åt mig om biljetterna skulle ta slut utan att jag har köpt några. Det värsta är att jag är en optimistjävel vilket innebär att det imorgon inte kommer att bekymra mig och mitt hopp om att det kommer att lösa sig av sig själv.

Kommentarer
Postat av: ellet

frågar inte du din mor eller far imorgon om p&l ringer faneme jag hem till dig och frågar, Hhahaha :D

2008-04-28 @ 22:20:33
URL: http://iess.blogg.se
Postat av: rebecka

jag är på ellets förslag vafan!
nu jävlar moset!

2008-04-28 @ 22:32:08
URL: http://rsz.blogg.se
Postat av: Fia

Ringer du mig imorgon när du har slutat? För visst äre dans imorgon? :) & lite btw sådär bara så länkar du till min gamla blogg på din heta lilla profil ;)

2008-04-29 @ 00:16:39
URL: http://fialicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0