I tell myself i need it

Det är söndag idag och måndag imorgon. Jag har sovmorgon imorgon och det är som musik i mina öron för att beskriva det på ett bra sätt.  Idag var det öppet hus på Danshuset och tussen och jag skulle ha provat på ett antal kurser men det slutade med att vi provade på en. Ett litet misslyckande kanske men men, inte lider vi för det. Det var modern dans som stog på schemat som vi faktiskt följde. Det visade sig vara en relativt bra klass enligt mig och min danstös. Jag önskar bara jag hade de där jävla tekniska kunskaperna så jag kunde ta en svårare klass som i sin tur skulle få mig att bli en smula bättre men correct me if im wrong, så vitt jag vet kan man fortfarande inte spola tillbaka tiden en sådär 5 år.  För ersom inte är så insatta i dansvälden kan jag meddela er att utan de där tekniska fördelarna jag pratade om så som piruetter och allt vad det är kan man inte ta så många avancerade klasser förutom en del streetklasser. Eller nu ska jag inte ta i. klart man kan vara med, men  inte utan att man går därirfån med en skamsen känsla i bakfickan eftersom man är den enda i gruppen som inte klarar av en piké. och så klart kan man ju börja arbeta på sin självkänsla som får en att inte bry sig om att man inte klarar av vissa saker men självkänslan täcker inte upp de hålen som uppstår i koregrafin då man inte kan leverera den tekniska svårigheten som krävs i just de hålen.

Kommentarer
Postat av: jens

en piké moa. Jag har fått för mig att du försökte lära mig en sån en gång förrut? Har jag (någonsin) fel!? ;D

2008-09-01 @ 20:52:48
URL: http://iess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0