något säger mig att du blir borta en lång lång tid

Vad har jag nu gett mig in på? Elvira min underbara friend har intalat mig att jag ska mönstra och göra lumpen. så sant som det är skrivet har Moa gjort lämplighetstest och hela köret och väntar nu på beked om hon ska få uppleva den underbara (?) utmaningen.

Jag väntar också på svar från min käre "chef" eller vad det nu blir. Jag antar att svaret kommer på måndag förhoppningsvis tillsammans med mina solglasögon också!

Det var inte så jättetrevligt när jag idag kl 14:45 skulle ta mig till ksk med hjälp av cykeln. Det regnade och var svinkallt men i det piskande regnet trampade jag och efter en ovanligt lång cykeltur kom jag fram till min destination. Uppe på ksk kollade vi damer på herrarna för att det var sagt så. Vi skulle stå i kiosken och heja på dem när de spelade sen skulle de göra likadant för oss. Tror ni det blev så? svaret är nej. När vi började vår match var i stort sett hela ksk borta, lika så regnet till vår lycka. Dock stog hela planen i vatten  vilket gjorde att bollarna ena sekunden studsade och far som fan och andra stunden fastnade den i en vattenpöl. Till min ironiska lycka insåg jag att jag hade glömt mitt underställ och fick köra endast i shorts och t-shirt vilket ledde till att jag ungefär frös av mig händerna i andra halvlek. Efter en lite mindre glädjande match blev vi ombedda att gå och trampa tillbaka alla grästuvor som hade rivits upp under spelets gång. den lilla instickarn' vill bara säga att ungefär 95% av dem var herrarnas underverk.

Imorgon är det enligt min tideräkning söndag och jag tror jag ska unna mig en rejäl sovmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0