otroligt onödigt

Med matteboken i högsta hugg hade jag för ungeför 3 min sedan planerat att jag skulle plugga för the big nationella matteprovet imorgon men medan jag gick ner med tekoppen, äpplet, ipoden och matteboken i handen passerade jag TV då jag såg att House var i full gång och det vore ju skamsligt att bara ignorera det. Därför har det inte blivit mycket till plugg. 

Alltid när jag tittar på sådana dära sjukhusprogram blir jag alltid så sugen på att bli läkare men så påminns jag direkt på att det tar cirkus 7 år att utbilda sig plus att man måste ha alla MVG i gymnasiet och det är inte ens säkert att det räcker. så eftersom jag planerar att hoppa bungy jump på Nya Zeeland, åka på road trip i USA, hälsa på tomten på arktis, lära mig surfa i Australien, rädda barn i Afrika och åka till Asien och Sydamerika för att bli allmänt brun så har jag inte tid med så mycket studerande, jag ska bara tjäna pengar grääset som pappa brukar säga och sen dra mig ut i världen. Frågan är bara hur man ska tjäna cash. Jag kan inte ens få ett skruttigt jobb som 16åring hur fan ska det då gå när jag blir äldre och är utan erfarenhet? Det undrar vi alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0