sorglig söndag

Jag måste säga att detta har varit en ganska omtumlande dag. Jag har nu mera flyttat ner på backen och spelar mittback (?). Men det känns helt okej eftersom jag har elin bakom mig som säger vad jag ska göra. För er som inte har fattat det än så pratar jag om fotboll och alla dess positioner. Vi hade match idag bortanför Strängnäs så det tog en tid att åka dit. Väl framme har några glömt matchkläderna så vi får låna borta lagets bortaställ, kvicksund blev helt plötsligt blåa. Kändes lite mysko måste jag sga när jag skrek "kom igen nu blått" ute på plan. Lite inside information säger att vi bukar vara gröna så att ni alla vet.

Ungefär 3 min in i matchen springer Karin in i en annan spelare i en jävla fart. hon ligger på marken och skriker att hon har brytit lårbenet och att hon kommer dö. 50% rätt. Karins stackars lårben hade brytits rakt av men dö det kommer hon inte (peppar peppar (tvångstanke)). Jag kan erkänna att det inte var världens vackraste syn när de skulle lyfta upp henne på båren då hennes lår var som spagetti och man bara såg att det inte fanns något som var helt.  De flesta vart ganska omskakade men det nya blåa ksk hade fortfarande en match att spela med Moa i backlinjen(?) och Karin i ambulans. Trots detta gick det riktigt bra och vi hade övertaget i stort sätt hela tiden fram tills det är 20 sek kvar då bollen råkar stutsa emot oss och till deras lycka lyckas de trycka in ett jävla fucking skit mål. Personligen tycker jag att det var totalt orättvist eftersom de hade skickat en av våra medspelare till sjukan plus att de överhuvudtaget inte flrtjänade det på något sätt. Vi var det bättre laget och vi skulle vunnit punkt slut. Men med eftertanke så fick vi ju faktiskt inte in några bollar så var vi det bättre laget? men men vi tar dom på hemmaplan i höst och då jävlar får de akta sina lårben (egentligen borde jag inte skämta om det och jag vet att de inte gjorde det avsiktligt men jag hoppas jag blir förlåten för jag är arg!). 

Karin när du väl blir frisk senare och kan läsa min blogg (även fast du överhuvudtaget kanske inte vill det) så ska du se att detta inlägg är tillägnat dig. Du gjorde mig riktigt orolig där ett tag. Jag tycker synd om dig som av ren otur har råkat ut för det där just nu. Jag kanske inte borde nämna det för att inte göra dig mer ledsen men just när det är sommar så händer detta. Aja, vi ska iaf ha kul i sommar med eller utan brutet ben! Jag älskar dig och ta och krya på dig pluttan.

Kommentarer
Postat av: ellet

nu börjar det bli lite väl många lag som ni ska ta på hemma plan tycker jag moa ;D
btw, stackars flicka!!

2008-05-11 @ 23:20:29
URL: http://iess.blogg.se
Postat av: Karin

jaa sen tar vi (ni) dom på hemmaplan, och tack för inlägget hun, lite sent läset av mig men det var gulligt=) besök mig snart

2008-05-18 @ 09:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0